Dag 11 Cultuur en strand

13 september 2014 - Gallipoli, Italië

Gisteravond  vis gegeten: Oscar kreeg een hele inktvis met tentakels, romp en kop en dit kon helemaal worden geconsumeerd.  Voor brigit een heerlijk malse tonijn. Nog een romantische foto van maan aan zee gemaakt bij weggaan restaurant. Bij aankomt accomodatie bleek binnen en buiten alles klam en vochtig te zijn. Dat was dus minder. Tevens was WiFi uitgevallen.

de volg morgen vroeg opgestaan want we hadden begrepen dat het ontbijt tussen 8 en 9 was. Dat bleek dus  een uur te vroeg te zijn maar voordeel was wel dat we eerste keus hadden. S'ochtends naar otranto gegaan waar we de oude binnenstad hebben bezichtigd. Het was inmiddels heerlijk wer geworden dus we besloten eerst naar het strand vlakbij gallopolli te gaan en di t oude vestingstadje daarna te bezichtigen. Dat bleek een goede keuze. Eerst lekker gelunched en daarna op het ligbedjes genieten van zo'n en zee. Vervolgens binnenstad 6 keer verkend totdat we honger kregen en restaurant uitgekozen. Dat bleek geen gelukkige keuze. Minpunten: lauwe witte wijn, geen aparte wijglazen, weinig aandacht voor alle gasten, secondi werd al gebracht terwijl we nog met primo bezig waren. Pluspunten: overheerlijke grote portie sepia, gezellig praatje met buurvrouw uit le marche. Daarna terug naar huis en slaapmutsje genomen.